sobota 6. augusta 2011

Mám úľovú váhu

V stodole som objavil starú decimálku. Bola vyrobená v roku 1956. Má už teda 55 rokov a na svoj vek vyzerá dobre a je funkčná. Metlou a kompresorom som ju očistil od prachu, kovové časti som premazal motorovým olejom. Myslím, že ako úľová váha bude slúžiť spoľahlivo.









Najskôr som ju nastavil. Jazýčky neukazovali presne. Musel som pridať do plošiny na závažie pár kamienkov.











Keď som položil na váhu úľ, tak ten sa správal dosť nestabilne, mal som dojem, že pri silnejšom vetre by sa vyvalil. Zafixoval som rohy plošiny pod úľom a stabilita úľovej zostavy sa zdá byť stopercentná.








Potom som odvážil úľ. Jazýčky na váhe sa vyrovnali, keď som na váhu položil závažie o hmotnosti päť kilogramov a jedno deko. Úľ má dnes hmotnosť 50 kg a 10 dkg. Váha má váživosť do 160 kg, takže bez problémov zvládne prácu na včelnici počas celého roka.














K jednoduchému včeláreniu sa hodia jednoduché technické pomôcky, ktoré častokrát celé roky zostávajú nepovšimnuté a zapadnuté prachom niekde v tmavom kúte skladiska. Aj takéto staré veci vedia byť užitočné a pri ich znovuobjavení potešia dušu človeka. Podobne je to aj s mojim starým úľom ležanom, ktorý využívam ako mednú kravu v štýle TTBH, teda tanzánian. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára