nedeľa 6. júna 2010

Údržba na včelnici.

Po Jurajovi sa rast vegetácie v prírode nedá zastaviť. Trávy prudko rastú a pretŕčajú sa pred vaším pohľadom v najrozmanitejších farbách kvetov ako modelky na móle pri módnej prehliadke. Keď je tráva vysoká treba ju pokosiť. Uvoľníme tým prístup ku včelínu, k úľom, k manipulačnej chatke, k oddychovej časti záhrady. Pri kosení vysokej trávy niekedy vykosíme užovku alebo medeného jaštera - slepúchom ho u nás ľudia volajú, ako sa to stalo mne. Chvíľu som ho pridržal pod kosou, potom som ho pustil na slobodu.


Mám síce sekačku na trávu, mohol by som údržbu trávnika na včelnici robiť každý týždeň, no zelená žatva s pomocou klasickej ručnej kosy mi pripadá romantickejšia a vo vzťahu k prírode aj ekologickejšia ako benzínová rotačná sekačka.


Zdravý pohyb na čerstvom vzduchu len prospeje. Hovorí sa, že najvšetrannejšie precvičenie všetkých svalov ľudského tela docielime pri lyžovaní na zjazdovke. Ometanie sa s ručnou kosou na trávnatom svahu obklopenom lesným porastom, ale aj na rovine niekde pri potôčiku za vŕbami, v mnohom pôsobí na náš organizmus tiež tak pozitívne ako zjazdové lyžovanie.


Kosenie trávy v záhrade from Milan Bencúr on Vimeo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára