streda 6. mája 2015

Prvý roj 2015

Práve dnes, o 10.oo hod., sa mi vyrojilo najsilnejšie včelstvo. Včelstvu som vymenil matku minulý rok v auguste. Poslal mi ju kolega z hnutia Šanca pre včely, Leoš Dvorský, z Mladej Boleslavy. Ešte pred nedávnom, 19. apríla, u nás padal sneh, bolo chladno a pred pár dňami, 2. mája, bol Choč celý pokrytý čerstvo napadnutým snehom, a dnes, pre mňa, prírodného včelára, takáto radostná udalosť. Roj som osadil do nového úľa, ležana JU, ktorý som urobil minulé leto cez prázdniny. Popoludní už robil v novom bydlisku orientačné prelety.
Roj je veľký. Určite donesie aj medu. Zanechal v materskom úli dvanásť rámikov so zaviečkovaným plodom. Na štyroch rámikoch boli postavené rojové materské bunky. Pár ich bolo už aj zaviečkovaných. Z vyrojeného včelstva som urobil štyri odložence s rojovými materskými bunkami. Tri z nich som urobil trojrámikové a štvrtý odloženec jedenásť rámikový. Štvrtému pridám aj medník, pretože má sedem rámikov zaviečkovaného plodu.
Rojové materské bunky považujem za najkvalitnejšie a pre mňa, prírodného včelára, sú veľmi cenné.












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára