nedeľa 16. júna 2013

Prvý med 2013

Dnes som v troch úľoch Warre rozšíril uličky medzi plástami v medníku. Z každého medníka som odobral po dva plásty s medom a nechal som tam len po šesť plástov. Včelám som tak zväčšil priestor na ukladanie medu, pretože počas znášky budú medové bunky nadstavovať a hmotnosť každého plásta narastie aj na tri kilogramy. Malina meduje ostošesť a včelstvo v úli na váhe priberá každý deň o dve kilá.
Odobral som z medníkov celkom šesť plástov s medom a urobil som prvé medobranie v tohtoročnej sezóne. Vyskúšal som v medomete vytočiť plásty postavené na trámikoch. Môj medomet je len dvojrámikový, ale taký malúch pri skromnom počte mojich včelstiev úplne postačuje. Tmavé plásty s medom som vytočil bez porušenia diela. Mal som však aj jeden panenský plást a vytočiť med z panenského diela postaveného na trámiku nie je také jednoduché. Med som síce z neho odstredil, ale panenské dielo som na viacerých miestach poškodil. Včely ho bez problémov opravia, no nabudúce med z panenského diela radšej precedím.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára