O mne

Moja fotka

Poslaním môjho blogu je oboznámiť návštevníkov s jedným z najpozoruhodnejších úľov francúzskeho včelára Roger Delona, ktorý poznáme ako Alpský úľ. Včeláriť v tomto úli je v skutočnosti novostarý spôsob včelárenia. Je to včelia retrofarma používajúca metódu ošetrovania včelstiev s jednoduchou technológiou trámikového úľového systému. S touto technológiou potrebujete menej času a je oveľa modernejšia ako pri iných známych formách včelárenia. Pre mňa sa úľový systém s prirodzenou stavbou včelieho diela stal meradlom radosti zo včelárenia bez potu, ktorý som vydal pri ošetrovaní včelstiev všeobecne uznávaným spôsobom. Väčšina včelárov s desiatkami včelstiev najčastejšie myslí na prostriedky získané zo včiel. Ekonomika včelárenia bez dotácií, s vylisovaným medom pre seba a známych, je veľmi zaujímavá. A ja sa na prírodné včelárenie pozerám ako na relax ducha a včelnica sa stala pre mňa chrámom pre oddych. Užite si so mnou moje poznanie, keď som sa učil a rástol ako prírodný včelár. 

piatok, 23. septembra 2016

Kočovný voz ako včelín

Konečne mám "postavený" včelín v záhrade. A bez stavebného povolenia. Ku včelnici pod odkvapom a na volnom priestore za stodolou mi pribudne aj včelín na kolesách. Ako včelín teraz môžem využívať môj starý kočovný voz. Stál v záhrade nevyužitý vyše dvadsať rokov. Nemal som chuť robiť v ňom údržbu. Mal prehnitú podlahu na niekoľkých miestach, Koncom minulého roka som ho poliečil. Pred rokmi som ho postavil na 20 včelích rodín + úľ na váhe v prednej časti. V strede je manipulačný priestor na vytáčanie medu, kuchyňa aj obývačka zároveň tiež. Na úľoch sú štyri lôžka na pohodlné spanie s úžasným koncertom včiel. Je to muzeálny typ.  Aspoň takto ho ešte využijem. Dnes sa na kočovné stanovište včely prevážajú na prívesoch za osobným autom. Medníky s medovými plástami kočujúci včelár vozí domov a med vytáča v medárni. Včelár medníky na kočovnom stanovišti obmieňa. Nadstavky plné medu včelám odoberie a hneď ich nahradí debničkami s prázdnymi plástami. Je výhodnejšie mať viac stanovíšť pre včely, ale s menším počtom úľov, približne asi desať. Medomety sú poháňané elektrickým motorom a vytáčanie medu je riadené počítačom. Svet včelárskych technológií sa veľmi zmenil. 








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára