štvrtok 27. mája 2010

Májový roj.

Zobrať roj z kmeňa stromu je o niečo náročnejšie na čas ako pri striasaní roja z ohybného konárika. Dnes mi roj sadol na kmeň jablone v záhrade. Bolo pravé poludnie keď som ho zbieral do debničky. Blížila sa búrka, za kopcom hrmelo, ale vyrojené včielky sa správali celkom pokojne. Pri práci mi asistoval vnuk Max, ktorý prišiel na Oravu na dvojtýždňové turíčne a trojičné prázdniny. Zobrať roj sme síce stihli  pomerne rýchlo, ale aj tak nás zmočila poľudňajšia búrka. Zbierať roj z kmeňa stromu a osadiť ho do úľa bol samozrejme pre neho zážitok o ktorom bude rozprávať kamarátom v škole keď sa vráti po prázdninách domov. Ako som postupoval pri práci si môžete pozrieť na videozázname do ktorého som zaradil aj manipuláciu s úľom Warré s pomocou zdviháka a možnosť podávania krmiva včelám z fľaše s presakovacím viečkom cez strop úľa.


Májový roj from Milan Bencúr on Vimeo.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára