piatok 27. marca 2015

Začiatočnícky kurz, apríl 2015

V tomto roku pokračujem tréningovou nedeľou o prírodnom včelárení pre začiatočníkov. Priestor pre školenie o včelárení na prírodnom diele som našiel v nedeľu 12. apríla 2015. Školenie bude v kultúrnom dome obce Jasenová. Je to vhodný termín na doplnenie si informácií pred začínajúcim obdobím hojnosti pre včely, ktoré je spojené s ich rozmnožovaním. Podporím tak vaše vlastné predstavy o naplnení úľa akéhokoľvek slovenského formátu rojom včiel (B, JU, Optimal, ležan). Mojou malou špecialitou sú informácie o včelárení v trámikovom úli Warre.
Od Mateja nenechávajte svoje včely na pospas osudu príliš neskorým príchodom do včelína a od Juraja do Jána musí byť aj prírodný včelár v strehu každý deň, lebo prax od vás vyžaduje denne pozorovať život vašich včelstiev. A do Michala musíte pre vaše včely urobiť čo najviac takých opatrení, aby včelstvá prezimovali zdravé a silné.

Čo nájdete na stáži pre včelárov začiatočníkov v nedeľu 12.apríla 2015?

1. Včelárenie na prírodnom diele v trámikovom úli Warre
2. Včelárenie na prírodnom diele v rámikových úľoch JU a B
3. Tvorba odložencov v košnici, v úli Warre a v úli čechoslovák
4. Ako predchádzať varroaze včiel

Záujemci o kurz sa môžu prihlásiť písomne, e-mailom, na adrese nasapravda@centrum.sk do 6.apríla 2015. Poprosím každého účastníka, aby v prihláške uviedol obec svojho bydliska a okres. Každému obratom odpoviem s informáciami o registrácii, mieste, čase a podmienkach účasti na školení.

Doporučujem každému účastníkovi kurzu pozrieť si môj fotoalbum s množstvom obrázkov o včelárení na prírodnom diele. Zaujímavé sú aj moje videá, ktoré dokumentujú prácu so včelami na prírodných bunkách. Aj moja internetová knižnica vám poskytne množstvo informácií o včelárskych technikách. Určite nájdete na uvedených odkazoch z môjho blogu báječné klišé.
Včelárenie na prírodnom diele je vášňou pre celú rodinu. Jeden člen rodiny sa stará o včelstvá, druhý rodinný príslušník má zas pod kontrolou medobranie a spoločne pracujú na chove matiek. Včelárenie na prírodnom diele je založené na úcte k prírode a na výbere spôsobu života pre vaše včely, ktorý dáva zmysel. Každý deň patrí moje poďakovanie včelám, pretože vďaka nim môžem zažívať niečo iné, než sú všeobecne uznávané zisky spoločností a individualizmu. 
Odovzdávaním mojich vedomostí chcem podporiť tých, ktorí chcú objavovať skvelý svet života včiel na prírodnom diele. Som hrdý na to, že môžem každý rok sprevádzať veľa ľudí v ich prvých krokoch spolužitia so včelami. Ten čas strávený vysvetľovaním spôsobov opatrovania včelstiev je veľkým stretnutím aj pre mňa, pretože ma v mnohom obohacuje a tiež mi prináša veľa inšpirácií. Postupne objavujem veľké množstvo ekologických metód používaných vo včelárstve. Snažím sa šíriť úspešné myšlienky na výrobu bezchybného medu s primeraným rozpočtom na jeho dorábanie. V priebehu troch desiatok rokov môjho včelárenia som získal celkom slušný prehľad o pastevných možnostiach včiel v našej nádhernej slovenskej krajine. Slovensko je sútokom agátových lesov a poľnohospodárskych kultúr v nížinách a veľkého množstva lúčnych kvetov na podhorských lúkach, pasienkoch a horských rúbaniskách. Hora poskytne včelám medovicovú znášku. Tieto lokality nám ponúkajú v každej sezóne veľmi dobré medy neuveriteľných farieb a rozmanitých i neporovnateľných chutí.
Najväčším problémom pre začiatočníkov je, vedieť, kedy a čo so včelami robiť. Priestor tohto kurzu nie je len prednáškou, ale je priestorom na zdieľanie zážitkov s ľuďmi so záujmom o prírodné včelárenie.

Chcem poprosit o pomoc pri hladani spolocnej cesty s niekym z mojho okolia. Cize aky by siel niekto na trase ZV, BB, RK, mozete zverejnit moj email na moznost kontaktu. marek.sadovsky@gmail.com 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára