štvrtok 13. februára 2014

Prihlásili sa desiatky včelárov do školy v prírode



Pred pár rokmi som začal písať veľmi základné info o prírodnom včelárení. Delím sa tak o moje osobné skúsenosti zo spolupráce so včelami, aby sa noví začínajúci včelári vyhli chybám vo vedení včelstiev na prírodnom diele. Nech je to pre každého nováčika na včelnici pohodlnejšie.
Tiež som bol fascinovaný tým celým procesom prírodného včelárenia, nehovoriac o kráse prírody v živote včiel, ako stavajú svoje dielo a čo robia.
Takže v poslednej dobe fanúškovia môjho blogu, ktorí sa tiež rozhodli hospodáriť na malej včelárskej farme, ma pozdravili v e-mailoch s požiadavkou zoznámiť sa s prírodným včelárením na besede so mnou. Ukázalo sa, že mnohí z nich aj s manželkou si postavili dom svojich snov alebo získali nejakú vidiecku nehnuteľnosť, sad s vysadenými ovocnými stromami, jahodami a malinami, s nádhernou prírodou v okolitej krajine. Chcú mať tiež niekoľko úľov v tieni stromov svojej záhrady.
Tiež ako ja v začiatkoch prírodného včelárenia pred desaťročím, nemajú žiadne skúsenosti, ale majú obrovskú chuť robiť so včielkami a deliť sa s nimi o dary prírody. Takže pred štyrmi rokmi a aj minulý rok, som urobil jednodňové kurzy o prírodnom včelárení, na ktorých som sa s účastníkmi podelil s mojou cestou vo vedení včelstiev, aby sa včielky stali sebestačné a ich život udržateľný. 
V e-mailových konverzáciách so mnou všetci žiadate informáciu o školení pre tento rok. Tak som zorganizoval celodennú včelársku udalosť, s triedou prevažne začiatočníkov a s množstvom informácií zo širokej škály otázok o včelárení na prírodnom diele. Na každého, kto sa na nedeľnú včelársku besedu prihlásil, sa teším a každému ďakujem za láskavé slová uznania o mojom blogu. Prihlásilo sa vás skutočne veľa a ja mám radosť z toho narastajúceho počtu záujemcov o čistú prírodu a poľnohospodárstvo bez chémie.

Teším sa spoločne s vami na stretnutie v nedeľu 23.februára 2014. Nech tohtoročná sezóna so včielkami začína pre nás práve na Mateja. Želám každému úspešnú včelársku sezónu a nakoniec aj spokojnosť, že sa vo včelíne môžete vzdialiť od zhonu s rýchlo sa meniacim životom na čele. Pozdĺž tejto cesty budem naďalej na tomto blogu zdieľať s vami moje myšlienky, fotografie, plány, recepty, remeslá, a dúfajme, že to veľa z vás všetkých rovnako cíti. Vitajte vo veľkom svete včelárenia v súlade s prírodou!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára