sobota 18. januára 2014

Každý úľ je ideálny

Luneburgská košnica a úľ Warre majú veľa spoločného. Dva nadstavky úľa Warre majú veľkosť Luneburgskej košnice a tá je stavaná na veľkosť včelieho hniezda, čiže má priemer asi 35 cm a výšku okolo 45 cm. Aj technologické postupy v týchto dvoch úľoch s prirodzenou stavbou osem plástov sú si podobné. Warre je prakticky drevenou košnicou a kópiou Luneburgského slameného úľa.
Doporučujem začínajúcim fandom včelárenia v úli Warre použiť polovičné rámiky v začiatkoch svojho vedenia včelstiev na prírodnom diele, a to tak, že v plodisku Warre, ktoré je zložené z dvoch nadstavkov, budú len v hornom nadstavku plodiska umiestnené polovičné rámiky, pričom včely postavia prirodzené dielo až po dno úľa bez prerušenia. Zároveň môže každý začínajúci zvedavec pohodlne rozobrať túto "nerozoberateľnú" stavbu. Medníkové nadstavky sú poskladané len z jedneho nadstavku a sú oddelené od plodiska materskou mriežkou, čo však nie je podmienkou.

 


















Keď budete odoberať z úľa Warre len zaviečkované plásty s medom (nemusí to byť len z medníka), môžete robiť medobranie každý týždeň v sezóne, a po každej znáške, aj tej slabej, získate chuťovo vynikajúci med. Včely však nesmú hladovať, preto sa neulakomte na všetky ich zásoby. Určite budete po skončení sezóny príjemne prekvapení výnosom medu od včelstva. 
Vyskúšal som v medomete vytočiť plásty postavené na trámikoch. Môj medomet je dvojrámikový, ale taký malúch pri skromnom počte mojich desať včelstiev úplne postačuje. Tmavé plásty s medom som vytočil bez porušenia diela. Mal som však aj jeden panenský plást a vytočiť med z panenského diela postaveného na trámiku nie je také jednoduché. Med som síce z neho odstredil, ale panenské dielo som na viacerých miestach poškodil. Včely ho bez problémov po vrátení do úľa opravili.
Každý úľ je ideálny a do každého úľa včely donesú veľa medu. Môj internetový priateľ metódu celosezónneho medobrania na dolniakoch obrazne popísal. Uvažujúci včelár má vypracovaný technologický postup v sezóne taký, aký mu v danom regióne najlepšie vyhovuje. Pred každou znáškou v sezóne mám pripravený úľ a včely tak, ako by mala byť najlepšia znáška. To znamená až päť nadstavkov (a to aj čechoslovák). Počas sezóny, po každej znáške, vytáčam len zaviečkované plásty, aby som zabezpečil dostatočnú hustotu medu. V júli a aguste, pri rušení medníkov, vytáčam toľko, aby včelám zostali aj zásoby medu na zimu, lebo s obsahom vody v mede už nie sú v tom čase problémy. Táto moja metóda mi vyhovuje, je menej fyzicky náročná a zabezpečuje mi veľmi slušné medné výnosy. Zo 4 znášok v sezóne je to asi 25 kg repka olejná, 30 kg agát, 20 kg medovica z vŕb a 70 kg zo slnečnice.
Môj osobný rekord je osemdesiat kilogramov medu od rodiny Warre, pričom včely obnovili komplet dielo v úli.


4 komentáre:

  1. klobuk dolu, dufam, ze sa aj mne bude podobne darit.....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. KAŽDÉ ČÍTANIE TOHOTO SVEDECTVA O tom, AKO ZÍSKAM PÔŽIČKU ZO ZÁKONNEJ A DÔVEROVANEJ ÚVEROVEJ SPOLOČNOSTI Volám sa Kjerstin Lis, hľadal som pôžičku na vyrovnanie svojich dlhov, všetci, s ktorými som sa stretol, boli podvedení a brali som svoje peniaze, až kým som sa konečne nestretol s pánom Benjaminom Breil Lee Mohol mi požičať 450 000,00 R. Pomáhal tiež niektorým mojim ďalším kolegom. Hovorím ako najšťastnejšia osoba v celom dnešnom svete a povedal som si, že ak každý poskytovateľ pôžičiek, ktorý zachráni moju rodinu z našej zlej situácie, poviem meno celému širokému svetu a som šťastný, že môžem povedať, že moja rodina je späť nadobro, pretože som potreboval pôžičku, aby som mohol začať svoj život po celý čas, pretože som slobodná mama s 3 deťmi a celý svet sa zdal akoby visel na mne, kým som nemyslel Pána, ktorý poslal pôžičku, ktorá zmenila môj život a že z mojej rodiny, bohabojný veriteľ, pán, Benjamin, bol Spasiteľ, ktorý bol BOH poslaný na záchranu mojej rodiny, a spočiatku som si myslel, že to nebude možné, kým nedostanem svoju pôžičku, pozval som ho k svojej rodine - spolu strana, ktorú neodmietol, a poradím každému, kto skutočne potrebuje pôžičku, aby kontaktoval pána Benjamina Breila Leeho prostredníctvom e-mailu na adrese (247officedept@gmail.com), pretože je tým najrozumnejším a najlaskavejším veriteľom, sa niekedy stretli so starostlivým srdcom. Nevie, že to robím šírením jeho dobrej vôle smerom ku mne, ale mám pocit, že by som sa o to s vami mal podeliť, kontaktujte správnu pôžičkovú spoločnosť. E-mail: 247officedept@gmail.com alebo whatsapp + 1-989-394-3740. ,

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Šťastný Nový Rok všetci,

    Rád by som sa s vami podelil o príbeh o tom, ako som ťažko prešiel z podnikania k slobodnej matke, pred pár mesiacmi som žil z necelých 2 000 eur mesačne, ale dnes som hrdým majiteľom baru a môžem sa oň starať deti a môžem Worthy Life, to všetko vďaka spoločnosti Lee Finance Inc. O súkromnej pôžičkovej spoločnosti som sa dozvedel cez priateľa, spočiatku som sa bál negatívnych vecí, ktoré som počul o online veriteľoch, ale riskoval som a požiadal o pôžičku 120 000 € na začatie podnikania ma prekvapilo, že mi bol úver schválený a po podpísaní potrebného dokumentu a splnení povinností popísaných v úverovej zmluve mi bol úver pripísaný na bankový účet za 48 hodín, dnes som investoval peniaze som hrdý majiteľ baru tu v Košiciach, rozhodol som sa podeliť o svoj príbeh s tými, ktorí hľadajú pôžičku, mohli by v prípade záujmu získať pôžičku z tejto renomovanej pôžičky. Spoločnosť Lee Finance Inc môžete kontaktovať e-mailom: info.leefinance@gmail.com

    Prajem vám veľa šťastia a dúfam, že môžete využiť túto zlatú príležitosť.

    S Pozdravom
    Gabriella

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Chcel by som poďakovať spoločnosti Lapo Micro Finance za poskytnutie pôžičky. Niekoľkokrát som bol oklamaný, keď som sa pokúšal získať pôžičku, kým som nenatrafil na spoločnosť Lapo Micro Finance, ktorá mi poskytla pôžičku v hodnote 23 000 dolárov na starostlivosť o moje choré dieťa. Ak dnes potrebujete skutočného veriteľa, kontaktujte Lapo a nenechajte sa zmiasť. Kontaktný e -mail: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť