pondelok 24. júna 2013

Včelárstvo Oravovi

Po mojom školení, 5.mája, sa rodina prírodných včelárov rozrastá o ďalších milovníkov prírody. Je tomu tak aj v rodine Oravových, v stredných Čechách. Pripájam niekoľko myšlienoch z ich začiatku spolužitia so včielkami a krásne obrázky z ich dvorka, kde sa včielkam dostáva dobrej starostlivosti.
Milý pane Bencúr.
Před 5ti dny jsem konečně sehnala náš první roj. Netušila jsem, jak obtížné to bude. A s třesoucíma se rukama jej úspěšně "nalila" do úlu. A nevím, jestli to bylo více vzrušením nebo obavou :) Měl skoro 2 kg, tak jsem mu nechala hned 2 nástavky. Poskytla mu krmení (cukrový sirup) a s napětím očekávám, kdy a jestli začnou stavět.
Včera prvně trochu létaly a já zjistila, že když na ně koukám, nevím co vlastně vidím.
Právě mé včelky dostaly sirup v kopřivovém nálevu. Zní to jako dobrá alternativa, tak proč né?. V souvislosti s tím mne napadlo, podat místo sirupu včelkám hruškový mošt, kterého máme v pozdním létě z domácí výroby dostatek. Jen nevím,  jak s případným kvašením? Aby pak včelky trefily dom :) 
Dnes je to 32 dní, co žijeme se včelkami. Jsem na ně pyšná. Jsou holky šikovné. Zkrmily zatím jen 2 kg cukru, asi mají dostatek, není tu konkurence. A protože je to pro nás novinka, kontrolní okénka jsou hojně navštěvována :) Přikládám fotografie. (Pohledy dovnitř jsou foceny na slunovrat, přesně 21dní po osazení včelek.)
S přáním pěkných dní zdraví, Oravovi.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára