nedeľa 10. júna 2012

Warre-Wanderwagen

Minulý štvrtok bol u mňa priateľ, ktorý má včelstvá v lese asi desať kilometrov od mojej včelnice. Bol si požičať medomet. Túto sezónu začal včeláriť a už ide vymetať med druhý krát. Medomet nemá, tak som mu daroval moju starú, ešte stále funkčnú, štvorrámikovú odstredivku. Na jeho lesnom stanovišti sa včelám v znáške darí a tie moje divovčielky od kvitnutia vŕb neokoštovali poriadneho medu. 
V piatok som spod šopy vytiahol už pár rokov vyradený starý príves za osobným autom a za tri hodiny som urobil celkom slušný kočovný vozík pre moje štyri úle Warre. Preveziem ich asi dva, možno tri kilometre ďalej od mojej včelnice, do hory tesne pod úpätím Choča. Teraz sú včely zalietané úplne na opačnú stranu. 
Pred rokmi som tiež kočoval za lesnou znáškou. To sme ťahali ku horárni v Lomnej, do hory, niekedy okolo letného slnovratu, na Jána. Každý rok mali včielky takmer dva mesiace výbornú pašu a o mednom výnose nejdem radšej ani písať, pretože mi nebudete veriť. Spomeniem len toľko, že po vytočení lesného medu včelám zostalo ešte dostatok zásob na zimu.
Po rokoch idem s mojimi včelami opäť vyskúšať bohato prestretý stôl na lesných lúkach, rúbaniskách, smrekových a jedľových mladinách. Medveď sa odsťahoval do Smokovcov, tak to snáď včelám vyjde.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára