streda 15. júna 2011

Martin si splnil svoj sen

Díky vašim článkům v Moderním Včelaři jsem se seznámil s Warrého úlem a splnil si svůj sen a začal konečně po 5-ti letech váhání včelařit. Děkuji Vám za Vaši osvětu! Tady je můj první pokus.






















Zabývám se alternativní medicínou, a rád bych podobné postupy a uvažování uplatnil i u včel. Našel jsem nějaké diskuse o účinném využití aromaterapie a homeopatie při boji s varroázou a MVP, a rád bych se tomu věnoval hlouběji. Vyrobil jsem dva úly, ale zatím sehnal jenom jeden roj. Obávám se, že už je pozdě, ale rád bych zkusil vyzimovat oba úly. Známý mi nabízí oddělek, ale to asi není snadná cesta. Dnes se mi podařilo domluvit nové včely. Místní včelař má na jabloni už 14 dní miniroj tak 0.5kg. Tak mi je setřepal a přimete k nim něco dalších včel. Uvidíme jestli je tam matka, protože při dřívějším zkoumaní nebyla k nalezení. v případě potřeby matku dodám. Snad se to vydaří.


Bydlím v oblasti, kde dle místních včelařů většina snůšky představuje medovicový a hlavně modřínový med. Jsem bohatě odrazován od toho zimovat na medu, převážně, ale lidmi, kteří to nikdy nezkusili. Přečetl jsem Beekeeping for all takže nějakou představu mám, ale místní mi tvrdí, že ve Francii medovice není, tak nevím. Zimování na medu vyzkouším letos alespon z části, dokrmím cukrem. Předpokládám, že u včel to bude s nemocemi stejné jako u lidí - musí být ve správném stavu aby u nich nemoc pochodila (ne každý dostane chřipku když se setká s virem). Asi se odpíchnu od starých klasiků, kteří předpovídalí komplikace s rámky, cukrem, inseminací apod. a pokusím se pochopit jaký to má na včely vliv. Moje fotky a komentáře samozřejmě použít můžete, bude mi ctí.


1 komentár:

  1. Krásný úl, mít takový zdroj desek u sebe, to bych měl krabiček, tak široké desky se moc nevidí. Povrchovou úpravu olejem musím vyzkoušet, nějaké zbytky mám. A v galerii jsem obhlídnul varoa dno, s dovolením si ho spíchnu podle vás.
    Ze zimování na medovicovém medu bych strach neměl, ono včely v lesích na něm přezimovat jistě dokázaly a to ještě předtím než do nich začal vrtat člověk.

    OdpovedaťOdstrániť