nedeľa 11. apríla 2010

Brť aj klát.

Medzi palivovým drevom som objavil bútľavé poleno. Hneď mi pripomenulo lesné obydlie včiel. Bez rozmýšľania som sa okamžite rozhodol, že urobím z neho pre vnuka Maxa včelárske observatórium. Môj jazvečík Boris, ktorý mi vždy pri všetkom rád pomáha, tiež takú skvelú myšlienku schválil spokojným vrtichvostikovaním. 

Poleno nie je veľký macko,  na observatórium je však ako stvorené. Väčšinou takéto bútľaviny horské včely obsadajú. Dúfam, že sa májovému roju bude páčiť a zabýva sa v ňom.   

V priestore tejto hrče bude letáč. Najskôr to vyzeralo tak, že tam vyvŕtam tri očká, ale keď pri odstraňovaní práchnivého dreva hrča z vnútra vypadla, musím ju z dnuká vyplniť kúskom doštičky a očká budú navŕtané v nej.  

Zo zadnej strany bude pozorovacie okno so sklom. Bude to rám, ktorý sa bude dať otvárať a aj zakrývať, aby mali včielky súkromie. Takéto riešenie pripomína v mnohom sekerou vyrúbanú brť v lese.
Steny kláta sú dosť hrubé. Zdravé drevo je husté, tvrdé, poznať, že rástlo vysoko v horách. Práchnivé drevo sa mi podarilo celkom ľahko odstrániť. Najviac času som venoval odstráneniu vnútorných hrčí po konároch. Šlo to dosť ťažko aj s dlátom. Najbližšia úloha je, stiahnuť ho drôtom na oboch koncoch. Ak na teplom slnku praskne nech sa nerozsype na niekoľko triesok. Pokračovanie na budúce.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára