sobota 26. mája 2018

Rojolapky

Minulý víkend začalo u mňa obdobie rojenia. Pred dvoma rokmi som si urobil podľa polského vzoru lapače rojov. Vlaňajšiu sezónu som ich nepoužil. Nebolo treba, včely sa rojili len v mojich dvoch ležanoch. Túto sezónu poletuje u nás hodne rojov, tak som rojolapky založil na moje Jednotné úle. A ono to naozaj plní svoj účel. Neviem ako má rojolapka fungovať, ale prvú skúsenosť mám takú, že rojace sa včely síce vyletia z úľa, ale keďže matka nemôže za nimi odletieť, včely sa vrátia späť na letáč. Pri prehliadke včelstiev s uväznenými matkami pomocou rojolapky som našiel všetky rojové matečníky vyhryzené a včelstvá pracujú so starými matkami ďalej. Do kvitnutia lipy, čo bude u nás trvať ešte týždeň alebo desať dní, chcem staré matky stále väzniť. Keď začne znáška z lipy, rojolapky odstránim. To už hádam bude po období rojenia.









2 komentáre:

  1. Pán Bencúr, vyrobil som si podobné rojochyty, ale vôbec to nepomohlo, pretože včely sa mi vyrojili. Je možné aby matka "schudla" natoľko , že mohla prejsť cez materskú mriežku?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. During the inspection of the hives with the imprisoned mothers, custom-written-papers.org/blog/need-an-essay-on-women-in-prison.html with the help I found all the queen's queen cells and urticaria working with old mothers.

    OdpovedaťOdstrániť