piatok 23. septembra 2016

Kočovný voz ako včelín

Konečne mám "postavený" včelín v záhrade. A bez stavebného povolenia. Ku včelnici pod odkvapom a na volnom priestore za stodolou mi pribudne aj včelín na kolesách. Ako včelín teraz môžem využívať môj starý kočovný voz. Stál v záhrade nevyužitý vyše dvadsať rokov. Nemal som chuť robiť v ňom údržbu. Mal prehnitú podlahu na niekoľkých miestach, Koncom minulého roka som ho poliečil. Pred rokmi som ho postavil na 20 včelích rodín + úľ na váhe v prednej časti. V strede je manipulačný priestor na vytáčanie medu, kuchyňa aj obývačka zároveň tiež. Na úľoch sú štyri lôžka na pohodlné spanie s úžasným koncertom včiel. Je to muzeálny typ.  Aspoň takto ho ešte využijem. Dnes sa na kočovné stanovište včely prevážajú na prívesoch za osobným autom. Medníky s medovými plástami kočujúci včelár vozí domov a med vytáča v medárni. Včelár medníky na kočovnom stanovišti obmieňa. Nadstavky plné medu včelám odoberie a hneď ich nahradí debničkami s prázdnymi plástami. Je výhodnejšie mať viac stanovíšť pre včely, ale s menším počtom úľov, približne asi desať. Medomety sú poháňané elektrickým motorom a vytáčanie medu je riadené počítačom. Svet včelárskych technológií sa veľmi zmenil. 








1 komentár:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi đài loan và dịch vụ gửi hàng đi canada uy tín, giá rẻ

    OdpovedaťOdstrániť