nedeľa 14. júna 2015

Medovica na lipe

Moje JU - úle čechoslováky - sú uteplené, vyrobené starou technológiou a stoja na pred slnkom nechránenom mieste, čo nevadí. Úle Warre mám neuteplené. Už pár dní každé ráno pozorujem, že včely prudko štartujú za znáškou a vracajú sa ťažké, padajú s nákladom pred letáčmi, oddychujú a až po chvíľke opäť vzlietnu a ponáhľajú sa s nákladom do úľa. Dnes ráno som odrezal pár konárikov z lipy, aby som urobil v týchto horúčavách aspoň čiastočný tieň na úli Warre. Lipa ešte u nás nekvitne, ale už meduje. Na listoch je množstvo medovice, takže som mal ruky zalepené až po lakte ako keby som ich namočil do kanvy s medom. To je ten med v lipovom háji keď je zima v máji.
Pred štvrťstoročím sme nemali futbalové štadióny s trávnikom postriekaným niekoľkokrát do mesiaca sprejom, aby v ňom nerástol ani jeden kvietok. Ani polia s poľnohospodárskymi rastlinami neboli striekané niekoľkokrát za sezónu, aby pre včely príjemná rozkvitnutá burina bola z nich odstránená. Dnes na futbalových štadiónoch rastie sterilná tráva a na poliach farmárov je výsledkom sterilná pšenica, repka, jačmeň a ovos. Včelár musí začať s kŕmením včiel na zimu už v júni a júli, pretože včely nemajú dostatok paše. Strniskové miešanky nikto nepestuje. To je to zlé čo tu máme dnes. Teraz sa blíži čas volieb, väčšina bude hovoriť o imigrácii cudzincov z kapitalistickej Afriky do kapitalistickej Európy a o dolároch, ktoré už nie sú kryté ničím, ale veľmi málo sa bude hovoriť o nutnosti migrovať so včelami za lesnou znáškou, o slovenskej prírode a o slovenských poliach, ktoré sú pre naše včely mŕtve. Nikto nebude rozprávať o tom, že včelár musí na jar odoberať včelám peľ, aby im ho v lete a koncom zimy vrátil späť, pretože zdroje peľu sú na lánoch polí chémiou zničené. Nevedomosť úradníkov je hlboká.








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára