utorok 6. septembra 2011

Uteplil som úle na zimu

Pri čítaní môjho blogu majte prosím na pamäti moje zameranie na prírodné včelárenie. Úle z polystyrénu majú naozaj pekný dizajn, ale ja sa radšej budem držať mojich ošúchaných a pomaľovaných starých drevených škatúľ. Mám rád vôňu dreva. Predminulú aj minulú zimu som si všimol v jeden januárový mrazivý deň, že krutý mráz pomaľoval úle námrazou na všetkých stranách, okrem tej, ku ktorej sedel bližšie chumáč včiel, pretože tam bolo jasne vidieť roztopenú námrazu cez 25 mm drevenú dosku. Viacej sa zmieňujem o tom v príspevku o Zimnom slnovrate z 1.januára 2011. 
V nastávajúcej zime chcem vyskúšať zimovanie včelstiev v dvojradových plodiskách s uteplenými stenami prídavnými slamenými rohožami. Slamené rohože plánujem nechať založené na stenách úľov od Michala do Mateja, potom ich odstránim. Bude ma zaujímať, či cez zimu uteplené plodiská úľov povedú včelstvá k ich zvýšenej aktivite, tým pádom k včasnému vyčerpaniu zásob, čo môže viesť ku skorému hladovaniu včelstiev v predjarí. Včelstvo, ktoré začne po Matejovi plodovať, už nič nemôže zastaviť v tejto jeho aktivite, ani nepriazeň počasia, pričom včely nedokážu kontrolovať množstvo zásob a budú plodovať do poslednej kvapky medu v poslednej bunke so zásobami. Lepšie by bolo, keby včelstvá boli schopné "učiť sa" z generácie na generáciu, koľko medu môžu cez zimu a v predjarí spotrebovať, aby do prvého prínosu nektáru z prírody nehladovali a aby im teplo z úľa neunikalo von. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára